Γ. Αντωνιάδης προς υπ. Κ. Καραμανλή: να βρεθούν άμεσα οι πόροι για τον κάθετο άξονα Φλώρινας-Πτολεμαΐδας (ΒΙΝΤΕΟ)

Κοινοποιώντας δείχνεις το ενδιαφέρον σου...

Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρέμβαση του βουλευτή Φλώρινας ΝΔ Γ. Αντωνιάδη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (22/7/2021), προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, για εξεύρεση άμεσης λύσης στο θέμα του κάθετου άξονα Φλώρινας-Πτολεμαΐδας (πόροι-μελέτες) και άμεση ενίσχυση της εταιρίας «Εγνατία Α.Ε.» η οποία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για όλη τη Β. Ελλάδα. Ακολουθεί και το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της ομιλίας.

Παρέμβαση του βουλευτή Φλώρινας Γ. Αντωνιάδη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (22/7/2021), στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, για εξεύρεση άμεσης λύσης στο θέμα του κάθετου άξονα Φλώρινας-Πτολεμαΐδας (πόροι-μελέτες) και άμεση ενίσχυση της εταιρίας «Εγνατία Α.Ε.» η οποία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για όλη τη Β. Ελλάδα. 

Θέλω να καλωσορίσω μαζί με τον Υπουργό και τους συνεργάτες του, κ. Καραγιάννη και κ. Κουτσούκο, εξαίρετοι συνεργάτες και πολύτιμοι για το έργο το οποίο παράγεται. Για πρώτη φορά, θέλω και εγώ δημοσίως να εξάρω το έργο του Υπουργείου Υποδομών και στο πρόσωπο του Υπουργού. Τα εύσημα ανήκουν και σε όλους τους συνεργάτες και στους τεχνοκράτες των Υπουργείων αλλά και στους συνεργάτες του Υπουργού και στον ίδιο, γιατί, όντως, παράγεται έργο σε αυτή τη διετία, με έργα τα οποία ξεμπλόκαραν, έργα βαλτωμένα, τα οποία βλέπουμε ότι μπαίνουν στην τροχιά της υλοποίησης. 

Εννοείται ότι και για τις δύο συμβάσεις συμφωνούμε απόλυτα. Η μία, μάλιστα, αφορά και το Νομό Φλώρινας, αφού φτάνει μέχρι την Κρυσταλλοπηγή, ο μεθοριακός Φλώρινας – Αλβανίας και  η άλλη η οποία αναφέρθηκε. 

Θέλω να κάνω δυο επισημάνσεις, κύριε Υπουργέ. Γνωρίζετε καλά και ξέρω ότι καταβάλλετε και εσείς προσπάθειες, η Εγνατία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για όλη τη βόρεια Ελλάδα. 

Πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί ο τρόπος να ενισχυθεί με οποιονδήποτε τρόπο, είτε σε προσωπικό είτε σε κονδύλια, γιατί η Εγνατία είναι το κλειδί της ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα. Λόγω του ότι συνταξιοδοτούνται πάρα πολλοί και έχουν φύγει και υπάρχουν κάποια προβλήματα. Όλοι εμείς οι βορειοελλαδίτες, θέλουμε οπωσδήποτε να βρεθεί τρόπος ώστε να γίνει λειτουργική. Ο χρόνος είναι αμείλικτος, οι προθεσμίες τρέχουν και άρα την έχουμε ανάγκη. 

Και ένα δεύτερο, επειδή αναφέρθηκε και δε θα αναφερόμουν τώρα, θέλω, κατ’ αρχάς, να πω ότι για τον κάθετο άξονα Φλώρινας – Πτολεμαΐδας, Φλώρινας – Εγνατίας, έχουμε κάνει πάρα πολλές συσκέψεις με τον κ. Υπουργό. Γνωρίζω την αγωνία και του ιδίου να εξευρεθούν οι πόροι. Σας μεταφέρω και την αγωνία των συμπατριωτών.

Είναι το πρώτο, το μόνο και το κύριο θέμα, που εδώ και δεκαετίες απασχολεί το νομό. Υπάρχει και ένα παράδοξο εκεί, κύριε Υπουργέ, τα σύνορα από τη Φλώρινα, ο μεθοριακός της Νίκης με ΦΥΡΟΜ, είναι 17 χιλιόμετρα, έχουν κάθετο άξονα και από κει και κάτω δεν υπάρχει. Είναι σα να λέμε στους Φλωρινιώτες, ξέρετε ότι όλες αυτές οι περιοχές που συνορεύουν με τις βόρειες γειτονικές χώρες υφίστανται οικονομική αιμορραγία. Αυτό ισχύει και στη Βουλγαρία και στα σύνορα με την Τουρκία και παντού. 

Ουσιαστικά, κάνοντας τετράιχνο δρόμο προς ΦΥΡΟΜ, αυτά τα 17 χιλιόμετρα, είναι σαν να λέμε στην τοπική αγορά και στους καταναλωτές της Φλώρινας «πηγαίνετε δίπλα, σε τρία λεπτά είστε στη ΦΥΡΟΜ, ψωνίζετε και γυρίζετε πίσω» και τους έχουμε αποκομμένος από την ενδοχώρα. 

Εγώ, επίσης, να σας πω ότι αναφέρετε τους δώδεκα άμεσα νομούς. Δεκαεννιά είναι οι νομοί οι οποίοι και έμμεσα έχουν σχέσεις, όπως η Φλώρινα με την Εγνατία και από τους 19 έχει μείνει μόνο η Φλώρινα. 

Γνωρίζεται ότι μαστίζεται από τη μεταλιγνιτική περίοδο, έχουν κλείσει ήδη δύο μονάδες, από πέρσι, του Αμύνταιου και έχει φύγει πολύς κόσμος στο εξωτερικό. Πρέπει οπωσδήποτε και το ξέρω ότι προσπαθείτε, να βρεθεί ένας τρόπος χρηματοδότησης. Ακόμα κι αν μπορεί να γίνει από το Ταμείο της Δίκαιης Μετάβασης, που είναι 1,7 δισεκατομμύρια, αν δικαιούμαστε, βέβαια, να το κάνουμε. Τα χρήματα υπάρχουν, να πάνε από εκεί, από τις εκπτώσεις του Ε65, του ΒΟΑΚ ή του μετρό.

Από κάπου να βρεθεί ένας τρόπος και είμαι σίγουρος ότι θα βρεθεί. Είμαστε σε επαφή και νομίζω ότι μέχρι το Σεπτέμβριο, κάποια στιγμή, εν πάση περιπτώσει, θα δώσουμε μία λύση, γιατί ένα πολύ σημαντικό θέμα. Δε μπορώ να φανταστώ ότι θα τελειώσει η θητεία και δε θα βρεθεί μια τέτοια λύση για τον μοναδικό νομό, επαναλαμβάνω, από τους δεκαεννιά, από τον Έβρο μέχρι και την Ηγουμενίτσα, που δεν έχει κάθετη σύνδεση. 

Να επαναλάβω και για τους συμπολίτες μας, οι οποίοι τυχόν μας παρακολουθούν, ότι ήδη αυτόν τον χρόνο έχουμε κάνει πάρα πολλές συναντήσεις με τον κ. Υπουργό και ξέρω ότι και το επιτελείο του και τον ίδιο, τους διακατέχει η ίδια αγωνία και ψάχνουμε να βρούμε τρόπο χρηματοδότησης. 

Ευχαριστώ πολύ.


Φανή Ρίζου - Δικηγόρος
Ρίζου Αικατερίνη - Ωτορυνολαρυγγολόγος - Φλώρινα Αθηνά Ιωσήφ - Σύμβουλος Σταδιοδρομίας mapyourpath.gr

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 912 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό9%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *