Ενημέρωση, διαφήμιση, προπαγάνδα (του Κωνσταντίνου Τζέκη)

Υπάρχουν τρία βασικά είδη πληροφόρησης του κοινού. Είναι η ενημέρωση, η διαφήμιση και η προπαγάνδα.

Στην ενημέρωση πληροφορούνται οι ακροατές, θεατές, κοινό, για οποιαδήποτε είδηση, πληροφορία, κοινωνική εκδήλωση. Εκδίδονται δελτία τύπου και ενημερωτικά φυλλάδια, προσπαθώντας να ενημερώσουν το κοινό με κάθε ειλικρίνεια και αλήθεια, χωρίς καμία απολύτως διάθεση ωραιοποίησης ή  υποβάθμισης της είδησης.

Στη διαφήμιση αντίθετα γίνεται κάθε προσπάθεια να ωραιοποιηθεί το μήνυμα και να εξάψει τη φαντασία του κοινού για να πληροφορηθεί για ένα καινούργιο προϊόν, μια νέα υπηρεσία εξυπηρέτησης, μια νέα εφαρμογή.

Στην προπαγάνδα όλα τα παραπάνω περιττεύουν. Κατ’ αρχή δυνατότητα προπαγάνδας, έχουν οι ισχυροί φορείς, οι κρατικοί οργανισμοί, οι πολιτικοί σχηματισμοί και γενικά όλοι εκείνοι που έχουν στη διάθεσή του και ελέγχουν μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες. Βέβαια αξίζει κάποιος να υπολογίσει σε αυτόν τον τρόπο διαστρέβλωσης της αλήθειας τον ψίθυρο. Ο τελευταίος χωρίς να διαθέσει μέσα μπορεί να τσακίσει υπολήψεις, καριέρες, αξιοπρέπειες, προσωπικότητες.

Ένα παράδειγμα προπαγάνδας με δόση μισής αλήθειας. Ας πούμε ότι ο Τσίπρας επισκέπτονταν τη Γερμανία και καθώς έκανε περίπατο με τη Μέρκελ, της πρότεινε,  να τρέξουν εκατό μέτρα.

Ο Τσίπρας, νεότερος θα έβγαινε πρώτος. Την επομένη θα μπορούσε να διαβάσουμε την εξής είδηση: «Στη Γερμανία έγιναν διεθνείς αγώνες δρόμου. Σ’ αυτήν συμμετείχαν η Καγκελάριος Μέρκελ και ο Έλληνας Πρωθυπουργός. Η Καγκελάριος βγήκε δεύτερη και ο Τσίπρας βγήκε προτελευταίος». Η είδηση σε όλα είναι αληθινή. Έγιναν διεθνείς αγώνες, ο Τσίπρας βγήκε προτελευταίος και η Μέρκελ δεύτερη. Η απόκρυψη της αλήθειας, έγκειται στο ότι συμμετείχαν μόνο οι δύο.

Διατρέχουμε περίοδο προεκλογική. Θέλετε το Σκοπιανό και οι απειλές του Καμένου, θέλετε οι μειώσεις των συντάξεων, θέλετε η κοινωνία μας που κουράστηκε, θέλετε  εθνικά γεγονότα, μπορεί να οδηγήσουν την Κυβέρνηση σε νέες εκλογές. Άλλωστε και χωρίς αυτά διανύουμε τον τελευταίο χρόνο ζωής της.

Καταλαβαίνουμε όλοι ότι η ενημέρωση πάει στράφι. Εκείνη η μέθοδος που θα διατρανωθεί θα είναι η προπαγάνδα.

Ας πάρουμε μικρό καλάθι να βάλουμε μέσα όσα μας υποσχεθούν, ας μην πάρουμε καθόλου καλάθι, ας γελάμε με τις μεγαλόσχημες υποσχέσεις τους, άλλωστε το γέλιο χάθηκε από τη ζωή μας και επί τέλους μια φορά ας πάθουμε αχρωματοψία. Ας μην δούμε γαλάζια, κόκκινα, πράσινα, πορτοκαλί. Ας δούμε έναν καθαρό ορίζοντα και ας ονειρευτούμε έναν ήλιο λαμπρό να μας χαμογελά.

Μας αξίζει και μπορούμε. Αρκεί να πάθουμε για λίγο έστω μια μικρή αχρωματοψία. Μια τόσο δα μικρή, αρκεί, να αλλάξει την ιστορία μας.


Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 394 αξιολογήσεις)
Τέλειο85%
Πολύ καλό4%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Απαίσιο8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up