Η Διαθήκη της Εβραϊκής Φυλής του Ισραήλ (Γράφει ο Ιωάννης Ευθυμιάδης)

Κοινοποίησε στους φίλους σου ή στο κοινό σου...:

Υπάρχει μια ισορροπημένη λειτουργική αρμονία των εξελίξεων στο σύμπαν χωρίς την παρέμβαση μιας (ανωτέρας δύναμης). Αυτό το επαληθεύουν και οι γραφές της Παλαιάς Διαθήκης, όμως χωρίς να την έχουν ερμηνεύσει στην πραγματική της διάσταση.

Στο [ΚΕΦ. β’.] της Γένεσης μας λέει: (Και ευλόγησε ο Θεός την ημέρα την έβδομη και αγίασε αυτήν, διότι εν αυτή ανεπαύθη από πάντων των έργων αυτού, τα οποία έκτισε και έκαμε ο Θεός).

Ο Μητροπολίτης Καισαριανής.

Εις το Γενέσεως β’ 3 αναφέρεται ότι: «Καί ευλόγησεν ό Θεός τήν  ήμέραν τήν έβδόμην καί ήγίασεν αύτήν ότι έν αύτή κατέπαυσεν από πάντων των έργων αύτού, ών ήρξατο ό Θεός ποιήσαι».      

Ερμηνεία

Το χωρίο δεν αναφέρει πότε άρχισε η έβδομη ημέρα. Το μόνο προσδιοριστικό στοιχείο που αναφέρεται σ’ αυτό είναι, ότι ο Θεός κατέπαυσε από πάντων των έργων τα οποία δημιούργησε, έπαυσε δηλαδή να εργάζεται.

Για το συγκεκριμένο κεφάλαιο της Γένεσης παρατηρούμε ότι δίνουν διαφορετικές ερμηνείες και υπάρχουν πολλές παραλήψεις στοιχείων, οπότε κάποιοι έχουν αρχίσει να προβληματίζονται για την Διαθήκη των Εβραίων και για την αλήθεια.  

Αν υπάρχει πρωτότυπο κείμενο της Διαθήκης και όχι φθαρμένο ή αλλοιωμένο, υποθέτω ότι θα έπρεπε λογικά να αναφέρεται στο κεφάλαιο β’ της Γένεσης ως εξής: (Και ευλόγησε ο Θεός την ημέρα την έβδομη και αγίασε αυτήν, διότι εν αυτή αποσύρθηκε = απομακρύνθηκε από πάντων των έργων αυτού, τα οποία έκτισε και έκαμε ο Θεός).

Δεν μπορούμε να σταματάμε μόνο  στις ερμηνείες των λέξεων όπως ανεπαύθη, κατέπαυσεν ή αποσύρθηκε, διότι δεν βγαίνει καθόλου κάποιο γενικό νόημα εάν δεν μπορούμε να το αιτιολογήσουμε στη συνέχεια.

Ο πάνσοφος Θεός  ή ο Θεϊκός Νους, έτσι μπορούμε εμείς οι άνθρωποι να τον χαρακτηρίσουμε, με τη δημιουργία και ολοκλήρωση της υλικής υπόστασης της φύσης, πάντα με βάση τις γραφές, την έβδομη ημέρα απομακρύνθηκε οριστικά από τα έργα του. Διότι με την έμπνευσή του ξεκίνησε η αέναος λειτουργία της φύσης.

Όλα μπήκαν σε ένα άπειρο λειτουργικό κύκλο της ακμής – πτώσης – παρακμής, δεν χρειάστηκε τίποτα άλλο για να συμπληρώσει και έτσι αποσύρθηκε.

Αυτή είναι η λογική ερμηνεία και αιτιολογία του κείμενου της γραφής.

Το επόμενο ανερμήνευτο και αδιευκρίνιστο κεφάλαιο είναι η δημιουργία του ανθρώπου.

“ΚΑΙ ΕΙΠΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΠΟΙΗΣΩΜΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΚΑΤ`ΕΙΚΟΝΑ ΗΜΕΤΕΡΑΝ ΚΑΙ ΚΑΘ`ΟΜΟΙΩΣΙΝ.”

Αυτό εδώ είναι το πρώτο αρχικό και δύσκολο κομμάτι ερμηνείας, όσον αφορά στην πραγματική ή στην μεταφορική έννοια του κείμενου “κατ’ εικόνα ημετέραν και καθ’ ομοίωσιν”. Προφανώς ο πρωτόπλαστος Αδάμ (Adamah) δεν ήταν το πρώτο δημιούργημα ανθρώπου (κατ’ εικόνα και ομοίωση Θεού) όπως το αναφέρουν στις γραφές.  

Ας τα βάλουμε όλα σε μια λογική σειρά ξεκινώντας με την πρώτη διευκρίνιση. Πάμε λοιπόν παρακάτω να αναλύσουμε τι σημαίνει κτιστός και τι άκτιστος. Όλοι μας θα συμφωνήσουμε ότι η έννοια κτιστός σημαίνει κάτι το υπαρκτό. Σε αυτό που δεν θα συμφωνήσουμε είναι η έννοια άκτιστος, τι σημαίνει άκτιστος; Το αντίθετο από το κτιστός δηλαδή ανύπαρκτος, αυτό λέει η λογική σκέψη.

Ο Θεός  είναι κτιστός ή άκτιστος;

Προσέξτε ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής του κτιστού και του άκτιστου χωρίς να έχει διευκρινιστεί σωστά. Όταν λέμε κτιστός εννοούμε υπαρκτός υλικός κόσμος και όταν λέμε άκτιστος εννοείται πάλι ο υπαρκτός άλλα άυλος κόσμος, δηλαδή εκεί που βρίσκεται ο κόσμος των αγγέλων, ο οποίος είναι άκτιστος και υπαρκτός κατά την εικόνα και ομοίωση Θεού. Όπως είναι ακριβώς και ο άκτιστος υπαρκτός Θεός.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο υπάρχει μια “εμπλοκή” του κειμένου της Π. Διαθήκης.

Με βάση τα γραπτά κείμενα αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για τη δημιουργία (δυο διαφορετικών) ανθρώπων από τον Θεό. Η (πρώτη) δημιουργία, “ΚΑΙ ΕΙΠΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΠΟΙΗΣΩΜΕΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΚΑΤ’ ΕΙΚΟΝΑ ΗΜΕΤΕΡΑΝ ΚΑΙ ΚΑΘ’ΟΜΟΙΩΣΙΝ”.

Που σημαίνει ότι δημιούργησε έναν άκτιστο άνθρωπο άυλο στον κόσμο των αγγέλων. Για τη (δεύτερη) δημιουργία παρακάτω σε άλλη παράγραφο αναφέρει ότι ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο από χώμα της Γης και φύσηξε στο πρόσωπό του. Σε αυτήν την περίπτωση σημαίνει ότι δημιούργησε έναν κτιστό  υλικό άνθρωπο.

Με λίγα λόγια στα κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης υπάρχουν πολλά κενά και αδιευκρίνιστες έννοιες, προφανώς υπό αυτή την λογική μας λένε οι ίδιοι οι (πνευματικοί)  ερευνάτε τας γραφάς και φυσικά όχι το πίστευε και μη ερεύνα…

Ιωάννης Ευθυμιάδης

Συγγραφέας – ερευνητής Ιωάννης Ευθυμιάδης


Φανή Ρίζου - Δικηγόρος
Ρίζου Αικατερίνη - Ωτορυνολαρυγγολόγος - Φλώρινα Αθηνά Ιωσήφ - Σύμβουλος Σταδιοδρομίας mapyourpath.gr

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 917 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό9%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό8%

4 σκέψεις σχετικά με το “Η Διαθήκη της Εβραϊκής Φυλής του Ισραήλ (Γράφει ο Ιωάννης Ευθυμιάδης)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *