Η κακιά ώρα και η… «Αγία Ζώνη» – Το υπερΗΧΩγράφημα της εβδομάδας

Θα είχαμε τεράστιο όφελος αν πορευόμασταν με την πίστη ότι η πρόληψη είναι το ισχυρότερο φάρμακο για όλα τα παθήματα και τις αρρώστιες. Και αν τα παθήματα μας γίνονταν μαθήματα, τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα. Αν, ο καθένας στην πορεία του, έβαζε λίγο φρένο στην ακατανίκητη όρεξή του για κέρδος και εύκολο πλουτισμό και δεν τάιζε την απληστία του με κουτοπονηριές και «δε βαριέσαι», πολλά από αυτά που τα αποκαλούμε «μοιραία κακά», όπως οι πυρκαγιές που κατακαίνε κάθε καλοκαίρι δασικές εκτάσεις, οι πλημμύρες που καταστρέφουν περιουσίες, τα ναυάγια που δημιουργούν οικολογικές καταστροφές κ.ο.κ., δεν θα συνέβαιναν ποτέ.

Αν, τέλος, όταν συμβαίνουν όλα αυτά τα «μοιραία κακά», ο καθένας αναλάμβανε αμέσως και στο ακέραιο την ευθύνη του και δεν έσπευδε να δημιουργήσει άλλοθι, πραγματικά ή γεννήματα της φαντασίας του, κι αν το ενδιαφέρον των πολιτικών μας στρεφόταν στη καταστροφή που υφίσταται αυτός ο έρμος ο τόπος και όχι στο πώς θα επωφεληθούν από τα «μοιραία κακά» για να κερδίσουν έναν-δυο πόντους σε αυτόν τον ατέλειωτο πόλεμό τους, με όπλο τους τις καταγγελίες που εκτοξεύουν ο ένας στον άλλον, τότε η σχέση μας με τη συνείδησή μας, με τον καθρέφτη μας έστω, θα ήταν πιο τίμια.

Ώσπου να γίνουν οι έρευνες και να βγει κάποιο έγκυρο πόρισμα για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στη Σαλαμίνα, ας δεχτούμε ότι έφταιξε η «κακιά ώρα». Αυτή η «κακιά ώρα» που τις φορτώνουμε όλες τις παραλείψεις, όλες τις αβλεψίες και, μερικές φορές, και όλες τις αμαρτίες μας. Νομίζω όμως πως δικαιούμαστε να θέσουμε μερικά ερωτήματα καίρια: Ποιά «κακιά ώρα» αποφάσισε να είναι ενεργό ένα πλοίο που η ηλικία του υπερβαίνει τον μισό αιώνα; Ποια κακιά ώρα αποφάσισε να βρίσκονται πάνω στο πλοίο μόνο δύο ναυτικοί, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, αντί έντεκα, όπως προβλέπεται από τον νόμο; Τι να πρωτοκάνουν μόλις τέσσερα χέρια; Ποια «κακιά ώρα» έχει επιβάλει, δεκαετίες τώρα, μια επικίνδυνη παράδοση γύρω από τον τρόπο που εκδίδονται τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας;

Μας είναι δυστυχώς γνωστή και από τα πολύνεκρα ναυάγια που έχουν συμβεί στο παρελθόν… Ποια παράδοση είναι εκείνη που στηρίζεται στις διάφορες σχέσεις και γνωριμίες και στις τεράστιες πιέσεις που ασκούν οι εφοπλιστές σε πολιτικούς ή τοπικούς παράγοντες, κλείνοντάς τους υποσχετικά το μάτι; Ας είμαστε ρεαλιστές. Για το ναυάγιο δεν φταίει η κακιά η ώρα. Ούτε οι άνεμοι φταίνε για το μαύρο ταξίδι του πετρελαίου που μεταμόρφωσε εν μία νυκτί τις ακτές της Αττικής από παράδεισο σε κόλαση. Οι εμπλεκόμενες αρχές, από τις υψηλότερες έως τις χαμηλότερες, δυστυχώς, υποτίμησαν τον κίνδυνο.

Πίστεψαν ότι το συμβάν δεν θα πάρει τόση μεγάλη έκταση και θα το αντιμετωπίσουν με τους συνήθεις ρυθμούς της γραφειοκρατίας και τα συνήθη όπλα. Αλλά ποια όπλα; Μια χώρα που βλέπει τις θάλασσές τις να διασχίζονται καθημερινά από αμέτρητα καράβια και δεξαμενόπλοια, όχι πάντα με νόμιμο τρόπο, μια χώρα που καμαρώνει για τη ναυτοσύνη της, αποδεικνύεται ανίκανη να δράσει έγκαιρα ακόμα και σε ένα συμβάν μικρής αρχικά κλίμακας. Και δεν χρειαζόμαστε καμιά Greenpeace και κανένα WWF για να μας το πει.

Μας το λένε τα μάτια, καθώς βλέπουμε τις εικόνες με την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε ένα σαπιοκάραβο με την επωνυμία… «Αγία Ζώνη»!


Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 83 αξιολογήσεις)
Τέλειο87%
Πολύ καλό5%
Μέτριο0%
Φτωχό2%
Απαίσιο6%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up