Θρησκεία Κτισμάτων (Γράφει ο Ιωάννης Ευθυμιάδης*)

Κοινοποίησε στους φίλους σου ή στο κοινό σου...:

Σαν ένας ουδέτερος παρατηρητής θα ερμηνεύσω αναλυτικά τις δύο λέξεις, τι είναι πραγματικά το είδωλο και τι είναι η εικόνα.  Από την “αρχαιότητα” όπως γνωρίζουμε υπήρχαν δύο διαφορετικές θρησκείες. Προηγήθηκε η θρησκεία των ειδώλων κτισμάτων και αργότερα ξεκίνησε η θρησκεία των εικόνων κτισμάτων.

Τι είναι το είδωλο που πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες σε αυτό; Στο ερμηνευτικό λεξικό αναφέρεται ότι η λέξη είδωλο βγαίνει από την λέξη “είδος”, αυτό που φαίνεται. Επίσης μια παράλληλη ερμηνεία είναι ότι το είδωλο είναι μια αντανάκλαση πραγματικής απεικόνισης. Απεικόνισμα > εικόνα, ομοίωμα, είδωλο. Για παράδειγμα μια φωτογραφία απεικονίζει το είδωλο ενός πραγματικού προσώπου. Οπότε το είδωλο είναι ένα γεγονός που δεν κρίνεται υποκειμενικά.

Εικόνα είναι μια φαινομενολογική αντίληψη της “πραγματικότητας” όπως ένα εικόνισμα ζωγραφικής, μια παράσταση αγίου προσώπου. Η λέξη εικόνα στην αρχαιοελληνική “είκών” που σημαίνει ομοίωμα, αποτύπωση μορφών η πραγμάτων μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής η γλυπτικής. Αυτά δίνουν οι  ερμηνείες των λεξικών.   

Είδωλο είναι εικόνα κτισμάτων ή εικόνα είναι είδωλο κτισμάτων;

Η χριστιανική θρησκεία μας βεβαιώνει ότι δεν καταδικάζει την κατασκευή εικόνων η ειδώλων κτισμάτων, εκτός αν η κατασκευή μιας εικόνας ή ειδώλου απεικονίζει τον άκτιστο αόρατο Θεό και λατρεύεται, τότε θεωρείται εικόνα ή είδωλο;   

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όταν η ίδια η θρησκεία, μας βεβαιώνει ότι δεν καταδικάζει την κατασκευή εικόνων ή ειδώλων κτισμάτων, τι ακριβώς εννοεί;

Είναι κάποιες αόριστες λέξεις ή αν θέλετε υπάρχουν ορισμένες λέξεις που έχουν πολλαπλές ερμηνείες σε σχέση με το πως τις αντιλαμβάνεται ο καθένα μας. Συγκεκριμένα “δεν καταδικάζει την κατασκευή εικόνων η ειδώλων κτισμάτων”, δηλαδή το δεν καταδικάζει τι σημαίνει, ότι πράγματι συμφωνεί με την κατασκευή “αγαλμάτων” ειδώλων ή εικόνων κτισμάτων.

Δεν μπορεί να θέτεις τον όρο “δεν καταδικάζω” και από την άλλη να μην συμφωνείς!  Η κατασκευή απεικονίσματος ενός ειδώλου ή εικόνας ακόμα και ομοιόματος, δημιουργείται μέσα από μια πραγματική αίσθηση μιας αντανάκλασης ορατής ύπαρξης.

Στο κείμενο παρακάτω αναφέρει και δεν συμφωνεί ότι: “Εκτός αν η κατασκευή μιας εικόνας ή ειδώλου απεικονίζει τον άκτιστο αόρατο Θεό και λατρεύεται, τότε καταδικάζεται.”

Δεν μπορεί να καταδικάσει κάποιον ο νόμος της δικαιοσύνης εάν δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία εις βάρος του απλά και μόνο με υποθέσεις.

Όπως για παράδειγμα στον αστροφυσικό χώρο της επιστήμης, οι αστροφυσικοί θεωρούν την ύπαρξη άλλων κόσμων σε άλλους πλανήτες, εκτός από τον πλανήτη Γή. Στηριζόμενοι σε αυτό, ότι στο αχανές σύμπαν μπορεί να μην είμαστε μόνο εμείς οι μοναδικοί άνθρωποι, η αν θέλετε ανθρώπινα όντα.

Από την άλλη πλευρά όμως η θρησκεία πιστεύει ότι ο Θεός έπλασε μόνο εμάς τους ανθρώπους στην Γη και είμαστε οι μοναδικοί σε όλο το σύμπαν. Ποιός να έχει άραγε δίκαιο;

Δίκαιο έχει αυτός που θα καταθέσει τα αποδεικτικά στοιχεία, ο καθένας από την πλευρά του για την ύπαρξη ή μη ύπαρξη άλλων κόσμων. Όμως μέχρι τότε δεν μπορείς να απορρίψεις και ούτε να καταδικάσεις καμία θεωρία. Δεν είναι κακό ούτε υποτιμητικό να χρησιμοποιήσει κάποιος τις λέξεις “εν οίδα ότι ουδέν οίδα”.  

Προσέξτε, με το παράδειγμα αυτό καταλήγω ότι μπορεί κάποιος σήμερα παγανιστής ή ένας χριστιανός ορθόδοξος, ακόμα και ένας ιστορικός να μας αποδείξει με στοιχεία όχι με “θεωρητικές εικασίες” ότι οι 12 Θεοί του Ολύμπου ήταν πραγματικά υπαρκτά πρόσωπα ή φανταστικά;

Οι Ηρακλής, Θησέας, Οδυσσέας, Αχιλλέας, Αριστοτέλης, Μέγας Αλέξανδρος, Απολλώνιος ο Τυανέας όλοι αυτοί ήταν φανταστικά πρόσωπα; 

Αποδεικτικά στοιχεία δεν είναι όσοι αναφέρονται απλά σε γραπτές αρχαίες διαθήκες κειμένων από τους διάφορους ιστορικούς, αλλά αποδεικτικά στοιχεία είναι παράλληλα τα πρόσωπα αγαλμάτων και οι ανασκαφές που γίνονται, έστω και μετά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα 30 χρόνων. Αυτά είναι τα αποδεικτικά ιστορικά στοιχεία.

Δεν παίρνω καμία θέση από τους αναφερόμενους παγανιστές ή χριστιανούς απλώς ρωτώ, υπάρχει κανένα αποδεικτικό αρχαίο στοιχείο, άγαλμα προσώπου του  Ιησού; Δεν βρέθηκε ούτε ένας γλύπτης η ξυλουργός στην “εποχή” του για να κάνει μια προτομή προσώπου του κτιστού ανθρώπου Ιησού;

Η αλήθεια είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να φτάνουμε σε σημείο τέτοιο ώστε να αφορίζουμε η να καταδικάζουμε διάφορες θρησκείες. Κάθε θρησκεία έχει την δική της πίστη και λογική (καλώς η κακώς), όλες οι θρησκείες ‘ομως έχουν έναν κοινό παρονομαστή, όλες τους αναφέρονται και λατρεύουν τον μοναδικό άκτιστο αληθινό Θεό…

Ιωάννης Ευθυμιάδης

Συγγραφέας – ερευνητής Ιωάννης Ευθυμιάδης

ΗΧΩΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
Αικατερίνη Ρίζου

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 959 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό10%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό7%


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.