«Με σημαία μου μια… βέρα» – ΗΧΩλόγιο

Η βέρα, αγαπημένοι μου, ως γνωστόν, είναι το αντικείμενο εκείνο που σφραγίζει τους όρκους αγάπης μεταξύ του ζευγαριού όταν αυτό αποφασίζει να ενώσει τη ζωή του με το μυστήριο του γάμου. Είναι ένα σύμβολο δέσμευσης και υπόσχεσης για αιώνια αγάπη. Είναι, ας πούμε, κάτι σαν όρκος που δεν μπορεί να σπάσει, ακριβώς όπως το μέταλλο του χρυσού.

Όμως η χρυσή βέρα θεωρείται και σύμβολο εξουσίας, ευημερίας, ανθεκτικότητας στον χρόνο αλλά και ομορφιάς. Το κυκλικό της σχήμα συμβολίζει την ατέλειωτη ένωση, την παντοτινή αγάπη δίχως αρχή και τέλος, τον ολοκληρωμένο κύκλο της ζωής, την αιωνιότητα.

Το κενό στο κέντρο της βέρας δηλώνει την είσοδο σε μια νέα ζωή, ένα άγνωστο μέλλον. Οι επαΐοντες λένε πως, επίσης, σπουδαίο συμβολικό ρόλο παίζει και η εφαρμογή της βέρας στο δάχτυλο του χεριού. Η σφιχτή εφαρμογή της βέρας πιθανόν να οδηγήσει σε μια ασφυκτική ζωή και έναν καταπιεστικό γάμο. Αν είναι πάλι κάπως χαλαρή και γλιστρήσει από το δάχτυλο, τούτο θεωρείται κακός οιωνός.

Η παράδοση λέει πως φοράμε τη βέρα στον παράμεσο δάκτυλο γιατί είναι απευθείας ενωμένος με την καρδιά… που σημαίνει: η καρδιά μου σου ανήκει παντοτινά!

Σκέφτομαι, αγαπημένοι μου, πως μάλλον όλα τα παραπάνω είχαν υπ’ όψιν τους οι υπεύθυνοι της προεκλογικής καμπάνιας της Ν.Δ., διαφορετικά δεν εξηγείται το γεγονός ότι μια βέρα πρωταγωνιστεί σε όλα σχεδόν τα διαφημιστικά σποτάκια του κόμματος.

Ας πάρουμε το κεντρικό προεκλογικό σποτ το οποίο έχει διάρκεια ένα λεπτό και δεκατέσσερα δευτερόλεπτα. Αρχικά, φαίνεται πως στηρίζεται πάνω στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά, αγαπημένοι μου, εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πως «ο διάβολος κρύβεται στη λεπτομέρεια…»

Στο εν λόγω σποτ, λοιπόν, ο Κυριάκος, με ήρεμο και περισπούδαστο ύφος, έχει αναλάβει να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους πρέπει να τον στηρίξουν.

Από άποψη πολιτικού ύφους, θυμίζει τα πρώτα σποτ του Σταύρου Θεοδωράκη, ο οποίος με τηλεοπτικές κοινοτοπίες άλλαζε το σύμπαν με ωραιοποιημένο λεκτικό για να μην χρειαστεί να μιλήσει για πολιτική και κυρίως για ευθύνη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αγαπημένοι μου, στο συγκεκριμένο σποτ εμφανίζεται ως εγγυητής της αλλαγής. Υπόσχεται: «Αλλαγή πορείας, αλλαγή σε πρόσωπα, αλλαγή νοοτροπίας», για να καταλήξει στο τέλος, σαν σαμάνος της βαθιάς πρωϊνατζίδικης φιλοσοφίας, στο εξής βαθυστόχαστο: «Γιατί ο κόσμος αλλάζει μόνο όταν αλλάζουμε εμείς…»

Βέβαια, ως γνωστόν, ο κόσμος αλλάζει και όταν δεν το θέλουμε εμείς, αλλά προφανώς ο κ. Μητσοτάκης μέσα από το συγκεκριμένο σποτ φιλοδοξεί να στοχεύσει κατευθείαν στην καρδιά ενός κοινού που αρκείται σε αποφθέγματα και όχι απαραίτητα και στην αλήθεια τους.

Από άποψη σκηνοθετική το σποτ δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τις κλασσικές αμερικανιές, όπου ο «ηγέτης» είναι μεν λαϊκός αλλά τόσο όσο. Να αγκαλιάζει δηλαδή πού και πού τους υπηκόους αλλά ταυτόχρονα να παραμένει ατσαλάκωτος, κουστουμαρισμένος και αποστειρωμένος, για να διατηρεί έτσι το προφίλ του ηγέτη που μπορεί για παράδειγμα να βγάλει από τη μέσα τσέπη του σακακιού του, άμα χρειαστεί, και μία χρυσή πένα μερικών χιλιάδων ευρώ για να υπογράψει.

Στο σποτ όμως, αγαπημένοι μου, υπάρχουν και κρυφά μηνύματα. Όχι σαν αυτά που μας λέγανε παλιά ότι αποκαλύπτονται αν παίξουμε ανάποδα το Hotel California, αλλά σημάδια που απευθύνονται στα μύχια της ψυχής του θεατή και ίσως να πηγάζουν και από τα μύχια της ψυχής του Κυριάκου.

Μέσα στο σποτάκι του ενός λεπτού, η βέρα του Κυριάκου Μητσοτάκη εμφανίζεται όχι μία, όχι δύο, αλλά πέντε φορές παρακαλώ! Είναι ο επίμονος πρωταγωνιστής, που εμφανίζεται σχεδόν όσο και το πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη για να δηλώσει ενδεχομένως πράγματα που δεν μπορεί να πει ο ίδιος.

Εμφανίζεται όταν γράφει στο ημίφως στο λαπτοπ του, εμφανίζεται όταν διαβάζει στο αεροπλάνο, εμφανίζεται όταν ακουμπά νωχελικά στο κάγκελο του καραβιού και φυσικά εμφανίζεται όταν υπογράφει με τη χρυσή πένα σε ένα χαρτί, σαν να υπογράφει πρωθυπουργική απόφαση…

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι πως η βέρα έκανε την εμφάνισή της και στα πλάνα από τη συγκέντρωση του Μητσοτάκη στα Χανιά. Την ώρα που ο Μητσοτάκης κάτι λέει στην κάμερα, η βέρα είναι εκεί, χρυσή, λαμπερή, απαστράπτουσα, σαν κάτι να υπονοεί και σαν κάτι να αγωνιά να πει.

Αν η πολλαπλή εμφάνιση της βέρας, αγαπημένοι μου, συνδυαστεί με αυτήν της σημαίας που επίσης εμφανίζεται συχνά στο σποτ, τότε ίσως πρόκειται για γκλαμουράτο μετασχηματισμό εκείνου του παλιού τρίπτυχου «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια», στο οποίο η θρησκεία υπονοείται μια και δεν είναι ό,τι καλύτερο προεκλογικά να βάζουν τον Κυριάκο να ανάβει κεριά σε εκκλησιές και παρεκκλήσια ή να ανεβαίνει γονατιστός τον δρόμο που οδηγεί από τη βίλα του στην Τήνο ως την Παναγιά τη θαυματουργή.

Μπορεί επίσης, εμμέσως πλην σαφώς, αυτός ο χρυσός κρίκος στον δεξιό παράμεσο του Κυριάκου να υπονοεί πως αυτός εδώ είναι κύριος, είναι τζέντλεμαν. Δεν είναι σαν τον άλλον, τον αγραβάτωτο, τον λαϊκό, τον ΣΥΡΙζαίο ντε, που την έχει αστεφάνωτη. Ετούτος εδώ την έχει και στεφανωμένη και κορώνα στο κεφάλι του.

Ενδεχομένως πάλι, η βέρα στο δεξί να μην είναι τίποτε από όλα αυτά. Να είναι απλώς ένα αγαπημένο αξεσουάρ του προέδρου της ΝΔ, ένα γούρι με όλους εκείνους τους εσωτερικούς συμβολισμούς που κουβαλάει αυτός ο χρυσός κρίκος και που καμιά φορά στοιχειώνουν τους ανθρώπους που τη φοράνε.

Πάντως, όπως και να ‘χει, βέρα στο δεξί και μάλιστα σε προεκλογικό κεντρικό σποτ, πρώτη φορά πρωταγωνιστεί. Σε κάθε περίπτωση, και εμείς παντρευτήκαμε βρε αδερφέ, αλλά δεν κάναμε έτσι…

Με αγάπη ΕΥΑ

Υ.Γ.: Έχω την εντύπωση, τη βεβαιότητα θα έλεγα, πως η βέρα στο δεξί του Κυριάκου ήταν μάλλον σφιχτή. Μήπως, λέω μήπως, να πάρουμε στα σοβαρά αυτά που λέει η παράδοση;


Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 121 αξιολογήσεις)
Τέλειο88%
Πολύ καλό3%
Μέτριο0%
Φτωχό3%
Απαίσιο6%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up