Οι λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)

Κοινοποίησε στους φίλους σου ή στο κοινό σου...:

Γράφει ο Κων/νος Τζέκης

Οδηγούσε αμέριμνος το αυτοκίνητό του στον Αυτοκινητόδρομο. Το ραδιόφωνο έπαιζε τραγούδια που του άρεσαν και η διαδρομή εναλλάσσονταν τόσο ιδανικά που λες και βρίσκονταν σε μια ιδανική χώρα.

Κάποια στιγμή άρχισε η κυκλοφορία να πυκνώνει και σε λίγη απόσταση σχεδόν κινητοποιήθηκε. Δίπλα του σε μια λωρίδα οδού που διαχωρίζονταν από  συνεχή γραμμή στο οδόστρωμα, άρχισαν να περνούν αυτοκίνητα βιαστικών οδηγών που παραβίαζαν τη συνεχή γραμμή, πράγμα που είναι παράνομο και χρησιμοποιούσαν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Έκλεισε το ραδιόφωνο για να έχει καλύτερη επαφή με τον έξω κόσμο και προσπαθούσε να καταλάβει τον λόγο που υπήρχε κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα.

Ξαφνικά μέσα από τον ήχο των μηχανών που μούγκριζαν σταματημένα, άκουσε μια κραυγή που καλούσε σε βοήθεια. Βγήκε από το σταματημένο αυτοκίνητό του και έτρεξε προς την κραυγή. Κάποιος οδηγός είχε υποστεί πιθανόν έμφραγμα και η σύζυγός του καλούσε απεγνωσμένα σε βοήθεια. Κάλεσε το ασθενοφόρο. Γύρισε το κεφάλι του πίσω και τον έπιασε κρύος ιδρώτας. Ολόκληρη ο οδός και η λωρίδα έκτακτης ανάγκης ήταν κατειλημμένη.  Τα αυτοκίνητα είχαν καταλάβει και τη λωρίδα ζωής και παροχής βοήθειας. Ήταν μάταια και αδύνατη οποιαδήποτε βοήθεια από ασθενοφόρο, αφού δεν υπήρχε τρόπος να φθάσει μέχρις εκεί.

Γύρισε το κεφάλι του με λύπη και προσπαθούσε να αντιληφθεί αν οι οδηγοί που μπήκαν στη ΛΕΑ είχαν καταλάβει ότι είχαν μετατραπεί σε δολοφόνους του συνανθρώπου τους.

Όμως όλοι εκείνοι που ποδοπάτησαν το δικαίωμα του ανθρώπου να ζητήσει βοήθεια είχαν εξετασθεί και είχαν πάρει άδεια οδήγησης με την υποχρέωση να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όμως όταν σπρώχνουν στο αστικό λεωφορείο τη γριούλα να μπουν στο λεωφορείο, όταν παραβιάζουν την ουρά στις τράπεζες, όταν ποδοπατούν τα δικαιώματα του άλλου, πως να σεβαστούν τη ΛΕΑ;

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, στο άρθρο 29 προβλέπει ότι η ΛΕΑ προορίζεται αποκλειστικά και μόνο  για την κίνηση οχημάτων έκτακτης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών κλπ, για την αντιμετώπιση  εκτάκτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών. Οποιαδήποτε άλλη χρήση των λωρίδων έκτακτης ανάγκης απαγορεύεται πλην της περίπτωσης βλάβης του αυτοκινήτου.

Συνεπώς ούτε στάθμευση να τηλεφωνήσουμε, ούτε να βρούμε στο ραδιόφωνο το κανάλι που μας αρέσει.

Πρόσφατα στην Αττική Οδό εγκλωβίσθηκαν χιλιάδες αυτοκίνητα και έμειναν ασθενείς χωρίς βοήθεια ή άλλοτε μεταφέρθηκαν στους ώμους των ανδρών υπηρεσιών βοήθειας.

Για παροχή βοήθειας άλλου είδους, όπως ασθενοφόρα, εκχιονιστικά, γερανοφόρα, πυροσβεστικά κλπ ούτε λόγος. Αυτό γιατί εκατοντάδες οδηγοί μπήκαν στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης αυτοκτονούντες, αφού απαγόρευσαν με την είσοδό τους στις ΛΕΑ την ευχέρεια των οχημάτων βοήθειας να τους προσπεράσουν.

Στην κυριολεξία σταθήκαμε μπροστά από τη σφαίρα του όπλου που εμείς πυροβολήσαμε και ύστερα απορήσαμε γιατί ατυχήσαμε, μαζί βεβαίως με τα κροκοδείλια δάκρυα για αποζημιώσεις και τα λοιπά, λες και η ζωή εκείνων που είχαν ανάγκη να προστρέξουν στα Νοσοκομεία ή σε άλλες επείγουσες εργασίες τους, θα εξαγοράζονταν με τα λίγα ευρώ που θα μας αποζημιώσει η εταιρεία, βάζοντας όμως τα χρήματα αυτά πιθανώς στα φορολογικά της έξοδα για δικαιολόγηση.

Μιλάμε διαρκώς για δικαιώματα και ελευθερίες, όμως αγνοούμε ότι ελευθερία χωρίς πειθαρχία είναι χάος και μείς δυστυχώς εμείς καταλαμβάνοντας τη ΛΕΑ ή μη φορώντας αλυσίδες ή χειμωνιάτικα λάστιχα, δεν πειθαρχήσαμε, αλλά μάλλον ούτε έχουμε διάθεση να συμμορφωθούμε στις επιταγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στο μέλλον. Έτσι για τη μαγκιά μας!!!

Κων/νος Τζέκης


Φανή Ρίζου - Δικηγόρος
Ρίζου Αικατερίνη - Ωτορυνολαρυγγολόγος - Φλώρινα Αθηνά Ιωσήφ - Σύμβουλος Σταδιοδρομίας mapyourpath.gr

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 953 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό10%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό7%

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.