Ο Ερωτύλος Δάσκαλος (Π.Βότσης)

Βότσης Πέτρος - Σημείωμα«Στους γονείς μου οφείλω το ζην, στους δασκάλους μου το ευ ζην…»

Ο Τάκης, πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, εκπλήρωσε τη δίχρονη στρατιωτική του θητεία και διορίστηκε δάσκαλος στη δημόσια δημοτική εκπαίδευση. Όταν παρουσιάστηκε στη θέση του, δηλαδή στο σχολείο που είχε διοριστεί, από τη μια μέρα στην άλλη από Τάκης έγινε κύριος Τάκης.

Σχέση με γυναίκα δεν είχε και δεν άφησε καμία στο χωριό να τον σκέφτεται και ούτε αυτός σκεφτόταν καμία. Ούτε στην πόλη που φοίτησε δεν προέκυψε κάτι σοβαρό στα αισθηματικά του. Ήταν μόλις είκοσιτριών ετών όμως και ένιωθε ότι ήταν έτοιμος να υπηρετήσει πιστά τον έρωτα.

Η αναζήτηση ερωτικής περιπέτειας ήταν η κυρίαρχη καθημερινή του σκέψη. Το σχολείο ήταν μονοθέσιο και μονοτάξιο. Όλα τα παιδιά ήταν σε μια αίθουσα και όλες οι τάξεις μαζί. Υπήρχαν παιδιά από έξι έως δεκαπέντε χρονών. Λόγω του Εμφυλίου κάποια σχολεία είχαν κλείσει και έτσι στη τάξη υπήρχαν και δεκαπεντάχρονα παιδια για να τελειώσουν το σχολείο.

Μια μαθήτρια δεκατεσσάρων χρονών, η Μίρκα, καθόταν στο τελευταίο θρανίο, γιατί ήταν αρκετά ανεπτυγμένη και στα μάτια του κυρίου Τάκη έμοιαζε κανονική και ώριμη γυναίκα.

Η Μίρκα, θες από ένστικτο, θες που ο δάσκαλος συχνά κολλούσε το βλέμμα του πάνω της, άρχισε να καταλαβαίνει ότι υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον.

– Η ορθογραφία σου δεν είναι καλή και χρειάζεσαι βοήθεια, της είπε κάποια μέρα ο δάσκαλος. Αύριο να ξέρεις ότι θα παραμείνεις μετά το σχόλασμα για να σε βοηθήσω. Κανόνισε την πορεία σου.

Πράγματι η Μίρκα την άλλη μέρα έφερε σ’ένα μαντήλι λίγο ψωμοτύρι κι αφού μετά το σχόλασμα έφαγε, πήγε στο γραφείο του κυρίου Τάκη για να τη βοηθήσει.

Ο δάσκαλος έβαλε τα δυνατά του για να βοηθήσει τη Μίρκα να ξεπεράσει τις αδυναμίες της στην ορθογραφία και όταν τελειώσανε με την ορθογραφία περάσανε στην αριθμητική.

Ο δάσκαλος εκτός από τα δυνατά του έβαλε και τα χέρια του στο κορμί της μικρής Μίρκας και μετά τα χέρια ήρθαν κι άλλα και έτσι από εκεί και πέρα όλο και πιο συχνά με διάφορες δικαιολογίες έμενε η Μίρκα μετά το σχόλασμα
στο σχολείο για «βοήθεια» και γύριζε στο σπίτι ξαναμμένη.

Η μάνα της Μίρκας άρχισε κάτι να υποψιάζεται… «Δεν είναι δα και καθυστερημένο το κορίτσι μας για να χρειάζεται τόσο συχνά βοηθεια… Δεν θέλουμε να την κάνουμε δασκάλα. Να μάθει να διαβάζει και να κάνει λογαριασμούς θέλουμε», είπε η μάνα της Μίρκας μια μέρα στο σπίτι.

Έτσι ξεκίνησε η μαμά μια μέρα να πάει να δει τον δάσκαλο και να ζητήσει εξηγήσεις για την παραμονή της Μίρκας τόσο συχνά στο σχολείο μετά το σχόλασμα αλλά και να ρωτήσει για την πρόοδο της. Γεγονός ήταν ότι το κορίτσι τα πήγαινε καλά στα γράμματα από τότε που είχε έρθει ο κύριος Τάκης στο σχολείο.

Ο δάσκαλος μόλις είδε την μαμά της Μίρκας με το μαύρο μαντήλι στο κεφάλι σάστισε και της είπε τα καλύτερα λόγια για την πρόοδο της κόρης της, χωρις να μπορεί όμως να κρύψει την ταραχή του.

Η συμπεριφορά του κυρίου Τάκη έκανε την μαμά της Μίρκας να υποψιαστεί ότι κάτι συμβαίνει με την κόρη της και τον δάσκαλο. Όταν επέστρεψε σπίτι, πίεσε την Μίρκα που της ομολόγησε ότι είχε προχωρημένες σχέσεις με τον δάσκαλο. Έπειτα η μαμά το είπε στον μπαμπά της Μίρκας ο οποίος πήγε στον σταθμό της χωροφυλακής και κατήγγειλε τον δάσκαλο.

Ο Σταθμάρχης επικοινώνησε με τον εισαγγελέα που έδωσε εντολή να συλληφθεί ο δάσκαλος… Ο πατέρας της  Μίρκας μετά από την καταγγελία βούτηξε ένα βοσκοράβδι και πήγε κατευθείαν στο σχολείο. Μπήκε στην αίθουσα
θυμωμένος, είπε του δασκάλου να διώξει τα παιδιά γιατί είχε κάτι να του πει και πως δεν έπρεπε να ακούσουν τα παιδιά…

Ο κύριος Τάκης με την ουρά κάτω από τα σκέλια υπάκουσε τον απειλητικό πατέρα ο οποίος αφού έφυγαν τα παιδιά στάθηκε μπροστά στον δάσκαλο σε απόσταση αναπνοής και του είπε θυμωμένα.

– Εγώ δεν κατέχω τα γράμματα και δεν ξέρω από βιβλία και αλφαβητάρια. Χάλασες την τσούπα μου και τώρα θα την πάρεις, αλλιώς τον λόγο έχει αυτό που κρατώ στα χέρια μου. Θα σου τσακίσω τα παΐδια να μην μπορείς να σταθείς
στα πόδια σου, δεν ξέρω αν νογάς αυτά που λέω…

– Καμία αντίρρηση δεν έχω…, είπε δειλά και με σβησμένη φωνή ο κύριος Τάκης… Φαίνεται πως παρεξήγησε ο κύριος Τάκης εκείνο το «ευ ζην» του Μεγαλέξανδρου. Εν τω μεταξύ έφτασε ο Σταθμάρχης μ’έναν χωροφύλακα, πέρασαν χειροπέδες στον δάσκαλο και τον οδήγησαν στο κρατητήριο της χωροφυλακής.

Το βράδυ όλο το χωριό συζητούσε για την απαράδεκτη συμπεριφορά του δάσκαλου και το πάθημας της μικρής Μίρκας. Ο πατέρας του κοριτσιού, εφόσον ο κύριος Τάκης δέχτηκε να πάρει για γυναίκα του την κόρη του, δεν
τον μήνυσε και με μερικές παρατυπίες και παρακάλια, αφέθηκε ο δάσκαλος ελεύθερος. Όταν ενηλικιώθηκε η Μίρκα έγινε και ο γάμος…

Πέτρος Βότσης



Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 93 αξιολογήσεις)
Τέλειο88%
Πολύ καλό3%
Μέτριο0%
Φτωχό2%
Απαίσιο7%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up