Ο Θεϊκός Λόγος (Γράφει ο Ιωάννης Ευθυμιάδης)

Κοινοποιώντας δείχνεις το ενδιαφέρον σου...

Αυτές είναι δυό δύσκολες έννοιες, η  ζωή και ο θάνατος του ανθρώπου. Και είναι δύσκολο να τις κατανοήσει, όσον αφορά την ύπαρξή τους. Τι είναι η ζωή; Ζωή είναι απλά η ύπαρξη κάθε οντότητας. Την ύπαρξη της ζωής την αντιλαμβανόμαστε συνήθως μέσα από το υλικό σώμα των αισθήσεων και του συναισθήματος.

Κάποιοι  άνθρωποι αντιλαμβάνονται την ύπαρξη της ζωής μέσα από το συναίσθημα  της ψυχής. Οπότε υπάρχουν δυο διαφορετικές  και φιλοσοφικές ερμηνείες,  σχετικά με την ύπαρξη της ζωής από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Στην αρχαιότητα όπως γνωρίζουμε υπήρχαν οι φιλοσοφικές σχολές των υλιστών και των ιδεαλιστών.

Θα αναφερθώ γενικά στις φιλοσοφικές σκέψεις τους. Ο σοφός υλιστής Θαλής ο Μιλήσιος θεωρούσε την ύλη αγέννητη, άφθαρτη και αθάνατη στο άπειρο. Επίσης ότι η ανθρώπινη ύπαρξη δημιουργεί την συνείδηση και όχι ότι η συμπαντική συνείδηση δημιουργεί την ανθρώπινη ύπαρξη.

Η άλλη φιλοσοφική σχολή του Πλάτωνος, των ιδεαλιστών, υποστήριζε ότι ο Θεϊκός νόμος της δημιουργίας περιέχει ακμή, πτώση, παρακμή. Το μόνο αγέννητο, άφθαρτο και αιώνιο που προϋπήρχε ήταν ο Λόγος, που σημαίνει ότι ο Λόγος είναι ο Θεός.

Σήμερα παρατηρούμε ότι οι θρησκείες συγκλίνουν προς την Πλατωνική φιλοσοφία των ιδεαλιστών και οι αστροφυσικές επιστήμες με τη φιλοσοφία των υλιστών. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι και οι δυο φιλοσοφικές σχολές έχουν δίκιο και έτσι αναφέρουν οι υλιστές για την αγέννητη και άφθαρτη αιώνια ύλη και οι ιδεαλιστές για την αιώνια και άφθαρτη συνείδηση του Λόγου, Θεού.

Αυτή είναι η αλήθεια! Η ύπαρξη της ζωής είναι ένας επαναλαμβανόμενος αιώνιος κύκλος, της αρχής και του τέλους ή αν θέλετε ζωής και θανάτου. Οπότε η κατάληξη είναι ότι αιώνια είναι αυτά που προϋπήρχαν δηλαδή η ύλη και ο Λόγος.

Δυο αντίθετα πράγματα που το ένα αλληλοσυμπληρώνει το άλλο, μια ενοποιημένη λειτουργική και αδιάσπαστη κατάσταση. Το περιεχόμενο του συγκροτημένου εσωτερικού κόσμου είναι αυτό που δεν μένει σταθερό.

“Τα πάντα ρει” είχε πει ο Ηράκλειτος. Όλα αλλάζουν και τίποτα δεν μένει σταθερό στην ίδια κατάσταση.

Οι αριθμοί ή τα μαθηματικά αν θέλετε είναι αυτά που μπορούν να αποδείξουν η να επαληθεύσουν τα πάντα, όμως σε αυτό το σημείο πρέπει να καταλάβουμε και να μην είμαστε πάλι απόλυτοι, διότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το αυτονόητο. Με λίγα λόγια εφόσον η αιωνιότητα και ο εσωτερικός κόσμος της δεν είναι στατικός, άλλα δυναμικός, λειτουργικός και διαφορετικός κάθε στιγμή, είναι αδύνατον να περιγραφεί ή να αποδειχθεί με μαθηματικά, θα προκύπτει πάντα μια προσεγγιστική (απόδειξη).

Για να μπορέσει  ένας ανθρώπινος νους να κατανοήσει γενικά την ύπαρξη θα πρέπει να είναι χαρισματικός, να έχει την χάρη του Λόγου.

Ιωάννης Ευθυμιάδης
Συγγραφέας – ερευνητής


Φανή Ρίζου - Δικηγόρος
Ρίζου Αικατερίνη - Ωτορυνολαρυγγολόγος - Φλώρινα Αθηνά Ιωσήφ - Σύμβουλος Σταδιοδρομίας mapyourpath.gr

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 914 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό9%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

One thought on “Ο Θεϊκός Λόγος (Γράφει ο Ιωάννης Ευθυμιάδης)

  • 19/09/2021, 21:53
    Permalink

    ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ;
    Αν κάναμε σε όλους τους ανθρώπους, όλων των εποχων, την ερώτηση «τί υπάρχει;», θα παίρναμε τρεις απαντήσεις (αν νομίζετε ότι είναι περισσότερες το συζηταμε…οι επιπλέον απαντήσεις θα είναι υποσύνολα των παρακάτω τριων).
    Απαντήσεις
    1.Υπάρχει μόνο η ύλη (Υλισμός).
    2.Υπάρχει εκτός από την ύλη και μία απρόσωπη θεότητα (το Μπράχμαν του Ινδουισμου) κάτι σαν «ψυχή» του σύμπαντος, που αποτελουν μία πραγματικότητα («εν το παν»).
    3. Ο (Ακτιστος, Προσωπικός, Τριαδικός) Θεός δημιούργησε τους Αγγέλους, την ύλη και τον άνθρωπο.
    Από τις τρεις ανωτέρω θέσεις οι δύο πρωτες απορρίπτονται: Είναι δυνατόν η ύλη να υπάρχει από μόνη της (1); Είναι δυνατόν η ύλη (η φύση) να είναι Θεός (2);
    Η τρίτη πρόταση ικανοποιει και το λογικό του ανθρώπου. Ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο εκ του μηδενός, «εκ του μη όντος». Ειπε και εγενήθησαν (δημιουργήθηκαν).
    Τώρα, πώς ξέρουμε ότι η αλήθεια βρίσκεται μόνο μέσα στην Εκκλησία μας;
    Οι θρησκείες δεν είναι πολλές. Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τις ειδωλολατρικές (αυτές, δηλαδή, που ταυτίζουν τον Θεό με τον Κόσμο, με την φύση) και στις Μονοθεϊστικές.
    Στις ειδωλολατρικές θρησκείες ανήκουν οι άνθρωποι που έδωσαν την δεύτερη απάντηση. Σήμερα τέτοιες θρησκείες είναι ο Ινδουισμός, Βουδισμός, Σίντο, Ταοϊσμός, Δωδεκάθεο, Ανιμισμός, Πανθεϊσμός, Νέα Εποχή, Μασωνισμός, κλπ.
    Οι Μονοθεϊστικές είναι ο Χριστιανισμός, το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός. Από αυτές ο Ιουδαϊσμός τελείωσε την αποστολή του αφου ηλθε ο Μεσσίας (ο Χριστός) αλλά δεν τον δέχτηκαν και ετοιμάζουν (οι Σιωνιστές Εβραίοι) την έλευση του Αντιχρίστου, που θα είναι ο Μεσσίας τους. Το Ισλάμ έχει για αρχηγό έναν άνθρωπο που παρίστανε τον προφήτη…Αυτός πηρε διάφορα στοιχεια από τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό και έκανε μια βολική θρησκεία για τους Άραβες (και όχι μόνο).
    Μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η αληθινή Θρησκεία (για την ακρίβεια δεν είναι θρησκεία αλλά η φανέρωση του Θεου στον κόσμο), διότι την ίδρυσε ο Θεάνθρωπος Χριστός. Είναι «το σωμα του Χριστου το παρατεινόμενον εις τους αιωνας», και το Άγιο Πνευμα καθοδηγει τους Αγίους μας.
    Ο παπισμός, ο προτεσταντισμός και οι λοιπές αιρέσεις είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα που διαστρέβλωσαν το Ευαγγέλιο.
    Τι πρέπει να γνωρίζουμε: α) Ο Θεός δημιούργησε τον Κόσμο, β) Με το προπατορικό αμάρτημα ηρθε ο θάνατος και το κακό στη ζωή μας, γ) Ο Χριστός έγινε άνθρωπος για να μας ξαναβάλει στον Παράδεισο (αιώνια ζωή κοντά στον Θεό) και δ). Η Εκκλησία μας είναι Νοσοκομειο και Σχολειο, και ζωντας τη Μυστηριακή ζωή της προγευόμεθα τον Παράδεισο.
    Τι πρέπει να κάνουμε: α) Προσευχή, β) Θεία Ευχαριστία, γ) Εξομολόγηση, δ) Νηστεία….

    Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *