Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (του Κωσταντίνου Τζέκη)

«Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν», έλεγαν οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι, που θα πει «Ήταν έγκυο το βουνό και γέννησε ποντίκι». Μ’ αυτές τις λίγες λέξεις, μπορεί να αποτυπωθεί η έλλειψη αποφασιστικότητας και διάθεσης, να ελεγχθεί το τροχαίο ατύχημα από τα συναρμόδια Υπουργεία.

Πως αλλιώς να καταγράψεις την απογοήτευσή σου, όταν κάθε χρόνο εκατοντάδες, κυρίως νέοι, ξεψυχούν στην άσφαλτο και όταν χιλιάδες όμοιοί τους τραυματίζονται και πολλοί από αυτούς παραμένουν, για μια ζωή, σε αναπηρικά καροτσάκια;

Όμως, είναι τόσο απλά τα προβλήματα του οδηγού, που τα έλυσαν, σχεδόν, όλες οι αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, εκτός της χώρας μας , άντε και ορισμένων Αφρικανικών χωρών.

Αυτό συνέβη γιατί οι Νομοθέτες των άλλων χωρών:

  1. Δεν είχαν κατά νου εισπρακτικά μέτρα, ούτε απειλούσαν με πρόστιμα ανάλογα με την ευχέρεια του οδηγού. Δηλαδή δεν προσέδιδαν στην προσπάθεια των τροχονόμων εισπρακτικά κριτήρια, αλλά ποιοτικά. Εξαίρεση αποτελεί η Ελβετία. Μάλλον ο νομοθέτης εκεί θέλει να μας ανεβάσει.
  2. Υπήγαγαν το τροχαίο ατύχημα στα προβλήματα Αγωγής υγείας, αφού σκοτώνεται κόσμος. Για μερικούς θανάτους από γρίπη, ξεσηκώνεται ολόκληρη η Κυβέρνηση, ενώ για το θανατηφόρο ατύχημα δεν συγκινείται κανένας. Οι Υπουργοί μας ούτε να ακούσουν για ανάληψη ευθύνης του τροχαίου ατυχήματος.
  3. Στην αντί-ατυχηματική τους εκστρατεία,  συμμετέχουν και οι πολίτες. Μάλιστα ευνοούνται  τέτοιου είδους σύλλογοι και φορείς και μάλιστα ονομάζονται και «εθελοντές τροχονόμοι». Στη χώρα μας, ούτε σκέψη για τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Μάλλον τρέμουν στην ιδέα ενός συλλόγου με εκατοντάδες μαυροφορεμένες μάνες νεκρών παιδιών από τα τροχαία.
  4. Ο νέος ΚΟΚ δεν εισηγείται ένα άλλο μοντέλο είσπραξης των προστίμων. Στο εξωτερικό πληρώνουν και οι αλλοδαποί, αφού το σύστημα ενημερώνει άμεσα για το χρέος του οδηγού και τα σύνορα ακόμη. Στη χώρα μας στοιβάζονται τα ανείσπρακτα πρόστιμα στους Δήμους, χωρίς κανένας να ενδιαφερθεί για την είσπραξή τους, πλην μιας ειδοποίησης του Δήμου, μάλλον, για να τρέχουν τόκοι υπερημερίας. Στο τέλος θα κάνει εκπτώσεις ο Δήμος για τα χρέη και οι πολίτες θα πληρώσουν ένα μέρος, αν ευρεθούν στον τόπο που δήλωσαν την κατοικία τους. Τώρα πέστε μου ο Δήμος Σητείας, πως θα πληρωθεί για παράβαση τουρίστα Έλληνα ή ξένου, στην περιοχή του;
  5. Δεν αντιμετωπίζει τους οδηγούς που οδηγούν επικίνδυνα ως άτομα με ψυχολογικά προβλήματα και δεν τους παραπέμπει στους ψυχολόγους. ΠΧ. Οι νεαροί δικυκλιστές που κάνουν σούζες, αντιμετωπίζονται από τις Βόρειες Χώρες ως ασθενείς και υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν ειδική ψυχολογική διδασκαλία και νουθεσία.
  6. Δεν προβλέπεται η υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων συνειδητοποίησης των παραβατών του ΚΟΚ, αντί της αφαίρεσης του διπλώματος, τουλάχιστον στις πρώτες παραβάσεις , όπως σε όλες τις χώρες του κόσμου. Μάλιστα χωρίς έξοδα Αξιωματικοί της Τροχαίας θα μπορούσε να κάνουν μαθήματα σε παραβατικούς οδηγούς, χωρίς κανέναν κόστος.
  7. Αδιαφορεί ο ΚΟΚ της χώρας μας για την οδήγηση των ναρκομανών, των χρηστών ναρκωτικών, των χρηστών ηρεμιστικών ή υπνωτικών φαρμάκων ή χαπιών κλπ ενώ είναι γνωστές οι δυσμενείς επιπτώσεις στους χρήστες μιας τέτοιας συμπεριφοράς, αλλά και για τους λοιπούς οδηγούς. Η απόφαση αυτή θα δημιουργούσε ιδίως στους νέους αναστολή χρήσης ή αποχή, με το φόβο της αποκάλυψης της χρήσης, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια.
    Σε άλλες χώρες οι χρήστες που εύκολα στο δρόμο ελέγχονται με το ναρκοτέστ,(λίγο σάλιο απαιτείται και χρόνος πέντε λεπτών) παραπέμπονται σε κέντρα απεξάρτησης και τότε μόνο ξανά-οδηγούν όταν αποτοξινωθούν.
  8. Δεν προβλέπει ο ΚΟΚ την επιβάρυνση του οδηγού με το κόστος των μέσων βεβαίωσης της παράβασής του, όπως πχ τα φωτογραφικά μέσα και τα φιλμ, τα οποία κανείς δεν τα πληρώνει, αφού αγνοείται ο κωδικός πληρωμής από τις ελεγκτικές υπηρεσίες. Σε άλλες χώρες, μαζί με το πρόστιμο, ο οδηγός πληρώνει και το κόστος της φωτογραφίας. Αποτέλεσμα δεν λειτουργεί καμία κάμερα στους αυτοκινητοδρόμους, καίτοι το κράτος πλήρωσε τους αετονύχηδες για την τοποθέτηση τουλάχιστον των εγκαταστάσεων των καμερών.
  9. Δεν αντιμετωπίζει την ορθολογική κατανομή των προστίμων στους Δήμους, ανάλογα με κριτήρια των ατυχηματικών δρόμων, με αποτέλεσμα να αποδίδονται σε Δήμους που τους απασχολεί ελάχιστα το αυτοκίνητο. Όπως πχ των Αυτοκινητοδρόμων που διέρχονται από δύσβατες περιοχές με ελάχιστα κυκλοφοριακά προβλήματα.
  10. Δεν αναθέτει την ευθύνη της αντί-ατυχηματικής πολιτικής σε έναν φορέα ενός Υπουργείου με αποτέλεσμα κανένα Υπουργείο να μην ευθύνεται για το τροχαίο ατύχημα.
  11. Δεν προβλέπει πιο πρόστιμο θα επιβάλλεται στους αλλοδαπούς οδηγούς, στους μη έχοντες ΑΦΜ πχ αθίγγανους, αλλά και στους προσωπικούς οδηγούς των πλουσίων ιδιοκτητών των οχημάτων, όταν επιβαίνουν στα οχήματα οι ιδιοκτήτες τους. Δηλαδή ο οδηγός του εφοπλιστή που οδηγεί το αυτοκίνητό του θα πληρώνει το μικρό πρόστιμο; Αλλά και τι θα γίνεται με τα οχήματα εταιρειών, Ανωνύμων, Ξένων Αποστολών κλπ;

Με τα δεδομένα αυτά όχι μόνο μείωση των ατυχημάτων δεν θα έχουμε, αλλά μάλλον ο δείκτης θα καλπάσει προς την ανηφόρα με γεωμετρική πρόοδο.

Ύστερα από λίγο καιρό, ένας άλλος Υπουργός, θα αλλάξει τα πρόστιμα για να αντιμετωπίσει το τροχαίο ατύχημα, όπως όλοι οι προηγούμενοι που έκαναν μια τρύπα στο νερό.

Χαιρετίσματα λοιπόν στην εξουσία.


Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 90 αξιολογήσεις)
Τέλειο86%
Πολύ καλό4%
Μέτριο0%
Φτωχό2%
Απαίσιο8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up