Περί Big Brother… (Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη)

Κοινοποιώντας δείχνεις το ενδιαφέρον σου...

Το Big Brother επέστρεψε στην τηλεόραση και οι τηλεθεατές αναβίωσαν τη δόξα παλαιότερων εποχών, με μία εκπομπή η οποία αν και δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλο πνευματικό περιεχόμενο, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού.

Το Big Brother είναι ένα ιδιαίτερα σκληρό ριάλιτι, στο οποίο οι υποψήφιοι δε διαγωνίζονται για κάποιο ταλέντο τους, αλλά προβάλλουν στυγνά την προσωπική τους ζωή.

Οι διαπροσωπικές κόντρες, τα μαχαιρώματα και οι σχέσεις των ανθρώπων έρχονται σε πρώτο πλάνο, όχι μόνο μπροστά στους ίδιους τους παίκτες, αλλά μπροστά σε μία ολόκληρη χώρα. Η προσωπική ζωή παύει να είναι προσωπική και γίνεται βορά στο βωμό της τηλεθέασης, της χρησιμοθηρικής διάθεσης εκπομπών και του κουτσομπολίστικου ενδιαφέροντος ορισμένων τηλεπερσόνων.

Το συγκεκριμένο ριάλιτι κατά τύχη –ή ατυχία- παιζόταν πάντοτε σε εποχές μεγάλων κοινωνικών αναταραχών, σε περιόδους κοινωνικών εκρήξεων. Την εποχή που προβλήθηκε η πρώτη σεζόν της εκπομπής αυτής, υπήρχε το συγκλονιστικό γεγονός των επιθέσεων στους Δίδυμους Πύργους και τώρα, προβάλλεται ξανά, σε μία περίοδο πανδημίας και κοινωνικής ανησυχίας.

Αυτό δε ξέρω, φυσικά, αν είναι καλό ή κακό. Πόσο ορθό να παίζονται προγράμματα τέτοιου είδους τα οποία προωθούν τη ρηχότητα στον τρόπο σκέψης και την ανθρωποφαγία, σε μία εποχή που χρειάζεται να είμαστε ενωμένοι; Μήπως υπάρχει η πρόθεση να γίνει περισσότερο μη σκεπτόμενος ο τηλεθεατής;

Δε συμφωνώ με την αισθητική ριάλιτι τύπου Big Brother, διότι πιστεύω πως υποτιμά την ιδιωτική ζωή του ανθρώπου και προωθεί την πεποίθηση πως για την πρόσκαιρη δημοσιότητα και το χρήμα αξίζει να ξεπουλάς τις αξίες και την προσωπικότητά σου.

Διότι ξεπουλάει το όμορφο συναίσθημα του έρωτα, παρουσιάζοντάς το σαν εφήμερο προϊόν για να αυξήσει την προβολή ενός τηλεοπτικού προγράμματος.

Θα ήταν πιο ωφέλιμο να υπάρξει στην τηλεόραση μία εκπομπή εκπαιδευτικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, παρά ένα ριάλιτι, το οποίο φυσικά και αντικατοπτρίζει ένα μέρος του τηλεοπτικού κοινού. Και είναι γεγονός, πως παρά τα αρνητικά σχόλια, ο κόσμος αγαπάει την κλειδαρότρυπα και το ξεκλείδωμα της ζωής των άλλων. Αισθάνεται ένα ξέσκασμα από τα δικά του θέματα, μία ασφάλεια πως μπορεί να κρίνει τους άλλους ελεύθερα, ξεχνώντας τα δικά του θέματα.

Το Big Brother είναι ένα εύπεπτο τηλεοπτικό προϊόν, το οποίο αν και προβάλλει μία ρηχή προσέγγιση της ζωής, συμπεριλαμβάνεται στην τηλεοπτική κουλτούρα, διότι αντιπροσωπεύει και ένα άλλο της κομμάτι: το εύκολο θέαμα και την πρόσκαιρη δημοσιότητα με κάθε τίμημα. Είναι στο χέρι του τηλεοπτικού κοινού να το τοποθετήσει στη θέση που του αξίζει.

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Μαρία Σκαμπαρδώνη



Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
4.5 rating
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 772 αξιολογήσεις)
Τέλειο79%
Πολύ καλό10%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Απαίσιο8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up