Σαρακοστιανές… Διατροφο-συμβουλές! (Γράφει η Ζυγομάνη Βασιλική)

Κοινοποιώντας δείχνεις το ενδιαφέρον σου...

Διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής και πολλοί άνθρωποι ακολουθούν νηστεία και αποκλείουν από την καθημερινή τους διατροφή κυρίως το κρέας και τα παράγωγά του ,καθώς και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.  Η αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης συνεπάγεται μείωση της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βελτίωση του λιπιδαιμικού μας προφίλ ( μείωση χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων). Πλήθος ερευνών υποστηρίζουν τις ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία λόγω της νηστείας. Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να προσέξουμε αφενός την ποσότητα των νηστίσιμων τροφών και αφετέρου την ποιότητά τους, διότι πολλά νηστίσιμα εδέσματα είναι πλούσια σε θερμίδες.

Ας δούμε κάποιες συμβουλές που θα μας φανούν χρήσιμες αυτήν την περίοδο…..

  • Στην νηστεία πολλές φορές πέφτουμε στην παγίδα της υπερκατανάλωσης αμύλου, ζυμαρικών και ψωμιού…οπότε έχει μεγάλη σημασία να ενισχύσουμε την διατροφή μας με πρωτεΐνες. Καλές πηγές πρωτεϊνών αποτελούν τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, τα μανιτάρια. Μια πολύ καλή επιλογή είναι να συνδυάζουμε όσπριο με ρύζι  πχ φακόρυζο, γιατί με αυτόν τον συνδυασμό δημιουργούμε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Λόγω αποχής από τα γαλακτοκομικά, η πρόσληψη ασβεστίου είναι χαμηλή. Καλές πηγές ασβεστίου είναι οι ξηροί καρποί, μπρόκολο, χαλβάς, σουσάμι, προϊόντα σόγιας, και πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Ο αποκλεισμός από την διατροφή του κρέατος, έχει σαν συνέπεια να μην λαμβάνουμε αιμικό σίδηρο παρά μόνο μη αιμικό σίδηρο που η απορρόφηση του τελευταίου, είναι πολύ χαμηλή από τον άνθρωπο. Έτσι για να ενισχύσουμε την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου, προσθέτουμε και μια πηγή βιταμίνης C για να πετύχουμε βέλτιστη απορρόφηση. Πχ πιπεριά στις φακές, πιπεριά και τομάτα στα φασόλια, σπανακόρυζο με λεμόνι ή συνοδεύουμε τα γεύματα με χυμό πορτοκάλι. Πηγές σιδήρου είναι όσπρια, φύλλα παντζαριού, μπρόκολο, αρακάς ,αποξηραμένα φρούτα και μαύρη σοκολάτα.
  • Προσοχή στην υπερκατανάλωση φρούτων. 2-3 μερίδες είναι το ιδανικό. Η υπερκατανάλωση φρούτων θα οδηγήσει σε απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα και έπειτα απότομη μέιωση…με αποτέλεσμα να πεινάσουμε και πάλι αρκετά γρήγορα. Για να μην συμβεί αυτό ,θα βοηθήσει πολύ αν μαζί με το φρούτο φάμε και λίγους ξηρούς καρπούς  ή ταχίνι ή λίγο τυρί νηστίσιμο .
  • Επιλέγουμε προϊόντα ολικής άλεσης διότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και δημιουργούν καλύτερο κορεσμό.
  • Προσοχή στην ποσότητα λαδιού…1 κουταλιά της σούπας ανά μερίδα(140 θερμίδες) είναι ιδανική ποσότητα! Προτιμάμε πάντα αγνό παρθένο ελαιόλαδο.
  • Μια λύση για το πρωινό και όχι μόνο είναι το ταχίνι. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης ,ασβεστίου και σιδήρου. Συνδυασμός ταχινιού με όσπρια ή δημητριακά αντικαθιστά επάξια την ζωική πρωτεΐνη που είναι σε έλλειψη αυτό το διάστημα. Προσοχή στην ποσότητα γιατί έχει αρκετές θερμίδες.
  • Μια σημαντική βιταμίνη που βρίσκεται κυρίως στα ζωικά τρόφιμα είναι η Β12. Καλή πηγή Β12 είναι τα θαλασσινά(μύδια,στρέιδια). Προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος !Αποφεύγουμε το τηγάνι και η μερίδα να κυμαίνεται γύρω στα 100-150γρ.
  • Επιλέγουμε να κάνουμε 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ για να έχουμε καλή ισορροπία στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Αναμφίβολα, όταν η νηστεία γίνει με τον σωστό τρόπο, συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας και στην βελτίωση της υγείας μας.

Ζυγομάνη Βασιλική

Ζυγομάνη Βασιλική – Διαιτολόγος


Φανή Ρίζου - Δικηγόρος
Ρίζου Αικατερίνη - Ωτορυνολαρυγγολόγος - Φλώρινα Αθηνά Ιωσήφ - Σύμβουλος Σταδιοδρομίας mapyourpath.gr

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 914 αξιολογήσεις)
Τέλειο80%
Πολύ καλό9%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *