Τα πρώτα ασφαλή βήματα (του Κων/νου Τζέκη)

Άνοιξαν τα σχολεία. Καινούργια φορέματα, σακίδια που χωράνε όλον τον παιδικό κόσμο, αδιάφορο αν το παιδί δεν μπορεί να τα σηκώσει ή αργότερα θα πάθει σκολίωση από το υπερβολικό βάρος, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες όλοι τους παρόντες μαζί με τα δώρα τους και τις ευχές για υγεία και προκοπή.

Γεμάτοι οι δρόμοι από αυτοκίνητα που μεταφέρουν παιδικές φιγούρες απορημένες και με περιέργεια στην αγουροξυπνημένη τους ματιά. Σχολικά λεωφορεία στην πρώτη γραμμή, γεμάτα με όνειρα και υποσχέσεις για το μέλλον.

Μαζί τους και οι αρμόδιοι που στολισμένοι και πρωινοί τρέχουν να παραστούν στα εγκαίνια και να προλάβουν τις ειδήσεις, έτσι για το θετικό τους πρόσωπο, όπως τους συμβουλεύουν οι επικοινωνιολόγοι τους. Στις εσοχές των δρόμων και η τροχαία για τους στοχευμένους ελέγχους για την νομιμότητα της μεταφοράς παιδιών.

Όμως πριν από όλα αυτά, η κοινωνία, οι φορείς, οι γονείς, το περιβάλλον γενικά που θα πρέπει να ενδιαφέρεται για την ασφάλεια του παιδιού, όλοι μαζί ή ο κάθε ένας χωριστά, έκαναν το χρέος τους;

Το Νοσοκομείο ή η κλινική που γεννήθηκε το παιδί, όταν μεταφέρθηκε στο σπίτι, συμβούλεψε τους γονείς του για την ασφαλή του μεταφορά; Τους υποχρέωσε να το μεταφέρουν με ασφαλές παιδικό καθισματάκι που να δένεται στο αυτοκίνητο ή το πήρε η μάνα αγκαλιά και το μετέτρεψε σε προστατευτικό αερόσακο ασφαλείας;

Ο παιδίατρος που δέχεται το μωρό στο ιατρείο του ενδιαφέρθηκε να συμβουλέψει τους γονείς για την ασφαλή μεταφορά του παιδιού μέχρι το ιατρείο του; Μάλλον επειδή το παιδί γκρινιάζει ή βήχει ή είναι εμπύρετο η μάνα το κρατάει σφιχτά στην αγκαλιά της.

Όταν αγοράσθηκε το παιδικό ποδηλατάκι αγοράσθηκαν μαζί του και τα εξαρτήματα ασφαλείας για το παιδί; Κράνος, περιχειρίδες, θώρακας ασφαλείας; Βρέθηκε ο ασφαλής χώρος για τις πρώτες του πεταλιές;

Ο γονέας πραγματοποίησε το δρομολόγιο σπίτι, σχολείο ώστε να εντοπίσει τους πιθανούς κινδύνους στην κυκλοφορία, όπως πχ. επικίνδυνες διασταυρώσεις, πέρασμα στο απέναντι πεζοδρόμιο σε χώρο που παρέχει ορατότητα στο παιδί και στους οδηγούς κλπ;

Οδήγησε το παιδί του τις πρώτες μέρες στο σχολείο και του έμαθε αυτά που εντόπισε και που μάλλον θα δυσκολέψουν το παιδί στην μετάβασή του ή την επιστροφή του στο σχολείο;

Συζήτησε με τον σύλλογο γονέων την δυνατότητα ελέγχου των παιδικών παιχνιδιών που τυχόν υπάρχουν στο προαύλιο, τυχόν πρόβλημα στην περίφραξη του σχολείου, την πώληση υγιεινών και επιτρεπόμενων ειδών από τα κυλικεία του σχολείου;

Όλοι περιμένουν από τα σχολεία να διδάξουν στα παιδιά κυκλοφοριακή αγωγή. Αλλά το πρότυπο μίμησης και θαυμασμού, άλλα τον διδάσκει. Θυμωμένοι γονείς που τσακώνονται στο αυτοκίνητο, πατέρας – οδηγός που μιλάει στο κινητό του και βρίζει τους ανήμπορούς γέρους που βρέθηκαν μπροστά του, γενικά ένα περιβάλλον παθογόνο, εριστικό και θυμωμένο.

Από την άλλη στα σχολεία που διδάσκουν τα παιδιά στα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, δεν είναι και ότι το καλύτερο. Τα πάρκα που σχεδιάσθηκαν με δρόμους τετραγωνισμένους, διασταυρώσεις ιδανικές, κυκλοφοριακό περιβάλλον τέλειο, χωρίς τα εμπόδια που για το μικρό παιδί είναι δισδιάβατα, όπως περίπτερα και σταθμευμένα οχήματα που εμποδίζουν την ορατότητα, ασυνείδητοι οδηγοί, εκδικητικοί σε ένα θυμωμένο και άρρωστο περιβάλλον. 

Θα πρέπει να κατανοηθεί ότι η μόρφωση του παιδιού έρχεται σε δεύτερη προτεραιότητα και ότι προηγείται κατά πολύ η ασφάλεια και η υγεία του. Ας μην εναποθέσουμε την ασφάλεια του παιδιού στην τύχη ή την αναποδιά στην κακιά ώρα. Η ασφάλεια είναι πρόβλεψη και προστασία.

Η ασφάλεια είναι σοφία. Πολύ σωστά οι Αρχαίοι Έλληνες στη μυθολογία τους πρόταξαν τη σοφία στην προστασία τους. Τον εγκέλαδο η Θεά της σοφίας η Αθηνά τον φυλάκισε στη Σικελία στο όρος  Αίτνα.

Κωνσταντίνος Τζέκης


Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.6
4,6 rating
4.6 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 394 αξιολογήσεις)
Τέλειο85%
Πολύ καλό4%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Απαίσιο8%

Terra Greca - Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων - Φλώρινα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll Up