Τι είναι η πλάκα πίεσης σε ένα αυτοκίνητο και σε τι χρησιμεύει;

Κοινοποίησε στους φίλους σου ή στο κοινό σου...:

Όπως γνωρίζετε, ο κινητήρας του οχήματος δεν συνδέεται απευθείας με το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά μέσω του συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης επιτρέπει την ομαλή επιτάχυνση και τον έλεγχο της ροπής από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και την ομαλή αλλαγή ταχυτήτων κατά την οδήγηση.

Ταυτόχρονα, επιτρέπει τη σημαντική μείωση των φορτίων του κιβωτίου ταχυτήτων και του κινητήρα. Η ενότητα που ακολουθεί ασχολείται με τη δομή και τη λειτουργία του συμπλέκτη και εξηγεί τις λειτουργίες ενός τόσο σημαντικού εξαρτήματος όπως η πλάκα του συμπλέκτη στο περίβλημα του συμπλέκτη του αυτοκινήτου.

Εικόνα της πλάκας πίεσης στο όχημα – autodoc.gr

Οι κύριες λειτουργίες ενός συμπλέκτη αυτοκινήτου

Έτσι, το κύριο καθήκον του συμπλέκτη είναι να συνδέει ομαλά τον σφόνδυλο του κινητήρα με τον πρωτεύοντα άξονα του κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτό είναι απαραίτητο κατά την εκκίνηση, αλλά και κατά την οδήγηση, ώστε να είναι δυνατή η αλλαγή ταχυτήτων.

Με απλά λόγια, ο συμπλέκτης επιτρέπει τη “σύνδεση” και την “αποσύνδεση” του κιβωτίου ταχυτήτων και του κινητήρα, δηλαδή παρέχει τη δυνατότητα διακοπής της εισόδου ροπής από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι εάν φρενάρετε ξαφνικά ενώ οδηγείτε με ταχύτητα, ο συμπλέκτης προστατεύει το κιβώτιο ταχυτήτων από υπερφόρτωση, μειώνοντας τον κίνδυνο πρόωρης βλάβης του κιβωτίου ταχυτήτων.

Το διάγραμμα του συμπλέκτη του οχήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα κύρια στοιχεία:

  • πλάκα πίεσης,
  • δίσκος συμπλέκτη (slave),
  • ρουλεμάν απελευθέρωσης,
  • ζυγός ενεργοποιητή ρουλεμάν απελευθέρωσης,
  • ενεργοποιητή απελευθέρωσης (πεντάλ) του συμπλέκτη,

Εάν εξετάσουμε τον συμπλέκτη του οχήματος, η δομή αυτού του συγκροτήματος είναι σχετικά απλή. Η πλάκα πίεσης του συμπλέκτη, που συχνά αποκαλείται “καλάθι του συμπλέκτη”, είναι μια κυρτή βάση με στρογγυλό σχήμα. Ειδικά ελατήρια απελευθέρωσης είναι ενσωματωμένα σε μια τέτοια βάση και συνδέονται με μια κυκλική πλάκα πίεσης.

Αυτό το τακάκι έχει την ίδια διάμετρο με τον σφόνδυλο και η μία πλευρά του είναι λειασμένη. Τα ελατήρια συμπίεσης είναι στραμμένα προς το κέντρο της πλάκας πίεσης (καλάθι). Αυτό ενεργοποιείται από το ρουλεμάν απελευθέρωσης όταν η πλάκα πίεσης είναι πατημένη. Το ίδιο το πλαίσιο είναι άκαμπτα συνδεδεμένο με τον σφόνδυλο. Ο δίσκος του συμπλέκτη οδηγείται μεταξύ της πλάκας πίεσης και του σφονδύλου.

Το αποτέλεσμα

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, είναι σαφές ότι ο συμπλέκτης του οχήματος είναι ένα σημαντικό κατασκευαστικό στοιχείο. Η ποιότητά του επηρεάζει επίσης άμεσα την απόδοση του ίδιου του κιβωτίου ταχυτήτων καθώς και την άνεση κατά την αλλαγή ταχυτήτων.

Όσον αφορά την πλάκα πίεσης του συμπλέκτη, είναι ένα από τα κύρια εξαρτήματα του μηχανισμού του συμπλέκτη. Για το λόγο αυτό, τυχόν ζημιές, ελαττώματα ή βλάβες στο καλάθι μπορούν να προκαλέσουν δυσλειτουργία ολόκληρου του μηχανισμού του συμπλέκτη.

ΗΧΩΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ
Αικατερίνη Ρίζου

Βαθμολόγησε την ΗΧΩ:


Συνολική βαθμολογία:

4.5
Rated 4.5 out of 5
4.5 από 5 αστέρια (βασισμένο σε 969 αξιολογήσεις)
Τέλειο81%
Πολύ καλό9%
Μέτριο2%
Φτωχό1%
Κακό7%


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *